Tuzla: Jačanje svijesti građana o ravnopravnosti spolova

Udruženje Vesta iz Tuzle u saradnji sa Fondacijom Fridrich Ebert u Tuzli je organizovalo okrugli sto o temi ˝Jačanje svijesti građana o značaju ravnopravnosti spolova˝, na kojem je, između ostalog, rečeno da uvođenje principa ravnopravnosti spolova u sva područja života i rada, predstavlja ispunjenje jednog od temeljnih standarda ostvarivanja ljudskih prava i osnovnih sloboda.

˝Jednakost i ravnopravnost spolova nisu isključivo pitanja socijalne pravičnosti, nego predstavljaju nužan uslov za društveni i ekonomski razvoj jedne zemlje, s posebnim akcentom na smanjenje siromaštva i poboljšanje kvalitete života svih građana jednog društva. Kada sagledamo trenutnu situaciju i pored međunarodnih konvencija i zakona, žene u našoj zemlji su još uvijek diskriminirane. Cilj same diskusije jeste da se otvore novi vidici i prostori za djelovanje na promovisanju koncepta ravnopravnosti spolova, uz poštivanje različitosti koje su nam biološki date˝, kazao je projektni koordinator Udruženja Vesta Alem Sinanović.

Na okruglom stolu učešće je uzela i direktorica Agencije za ravnopravnost spolova BiH Samra Filipović-Hadžiabdić koja je kazala da je postizanje ravnopravnosti spolova u bilo kojem društvu, pa i bosanskohercegovačkom, jako dug proces. ˝Taj proces podrazumijeva približavanje idealu ravnopravne zastupljenosti, učešća i mogućnosti za oba pola, a pretpostavlja poduzimanje mnogih aktivnosti. Agencija ima određene aktivnosti za koje je nadležna, što je propisano Zakonom o ravnopravnosti spolova u BiH koji je donesen 2003. godine, noviran je 2009., tako da je u obavezi da radi na razvijanju strategija. Na toj liniji Agencija je donijela Gender akcioni plan koji je strateški dokument u oblasti ravnopravnosti spolova u BiH, pokriva 15 oblasti i veoma je važan dokument jer ni sve države u Europi još uvijek nemaju Gender akcioni plan˝, kazala je Filipović-Hadžiabdić i dodala da Agencija za ravnopravnost spolova u BiH, upravo iz tog razloga ima smjernice prema kojima radi i određuje kriterije nužnosti.

Žene u javnosti - poražavajući rezultati

Ekspertica za odnose s javnošću Mirjana Lepić-Marijanović na okruglom stolu je održala predavanje o načinu prikazivanja žena u medijima, te o njihovoj medijskoj prezentaciji. ˝Žene su posebno u javnosti neadekvatno predstavljene jer i tu preovladavaju stereotipi. Naime, žena se predstavlja ili kao supruga, ili kao domaćica, majka, a na kraju i kao seksualni simbol. Mi žene ne bježimo niti od jedne od tih uloga, ali naravno da smo sposobne za mnogo više, te da se na tom planu trebamo afirmisati. Dakle kao stručnjakinje iz pojedinih oblasti, kao menadžerice, političarke, kao žene koje učestvuju u svim porama društvenog života˝, naglasila je Lepić-Marijanović.

Ona je uradila istraživanje o načinu prikazivanja žena u medijima, kaže da je došla do poražavajućih rezultata. ˝Pratila sam sedam dana nekoliko medija, kako printanih, tako i elektronskih, te nekoliko web portala. Iz preko 1.000 novinskih stranica izdvojila sam svega desetak članaka o ženama, članaka koje o ženama govore na afirmativan način ili se bave određenim problemima sa kojim se žene susreću ili tema koje su ženama interesantne. Mislim da su to porazni rezultati i da se ti stereotipi moraju razbijati, ali i da mi žene moramo mijenjati svoj stav, moramo prestati dokazivati da smo ravnopravne s muškarcima, jer to se podrazumijeva. Mi moramo razbijati opstrukcije koje se pred nas stavljaju, a njih ustavri čien muškarci˝, smatra Lepić-Marijanović. Naglasila je da je veoma malo medijskog prostora dato ženama, da su neadekvatno predstavljene u javnosti, te da žene moraju imati agresivniji nastup u smislu da se probiju u javnost, da pokažu i dokažu da imaju potencijal u svim segmentima života i rada.