Gender, Mladi i Mediji
Manjak svjesnosti o genderu i jednakosti spolova među mladim ljudima i lokalnim omladinskim organizacijama kao i stereotipni pristup medija mladima u Tuzli su problemi koje projekt želi adresirati.
Lokalni mediji ne posvećuju dovoljno pažnje na probleme mladih kao ni na gender jednakost među mladima, a u drugu ruku lokalne omladinske organizacije ne znaju kako da promovišu svoje aktivnosti kroz medije, pa postoji evidentna potreba za povećanjem gender svjesnosti među mladim ljudima kao i za integracijom aspekta gender jednakosti u razvojne strategije njihovih organizacija i konačno promociju njihovih osnovnih inicijativa o gender jednakosti kroz medije.
Očekuje se da će Projekt rezultirati 25 mladih lidera sa dobrim vještinama i znanjem o ''Gender, Mladi i Mediji'' do novembra 2009. godine. Ishod projekta biće profesionalno razrađen priručnik za trening ''Gender, Mladi i Mediji'' koji će istaći specifična gender pitanja među mladim ljudima u Bosni i Hercegovini i načine za pogodno predstavljanje tih tema u medijima (uloga gendera, stereotipi, jednakost i slično).
Glavne pozitivne promjene će se odražavati kroz povećan broj akcija, poduzetih od organizacija mladih, za promociju gender svjesnosti i gender jednakosti među mladima u Tuzli. Njihove aktivnosti će biti promovisane kroz lokalne medije, a od trenera će se očekivati da pišu eseje, članke, produciraju radio emisije i da drugim sredstvima i mjerama promoviraju slične aktivnosti. Neke od njihovih aktivnosti bit će finansijski podržane od Fondacije tuzlanske zajednice kroz projekt '' Banka Mladih''.
Glavni cilj projekta jeste da poveća broj aktivnosti sprovedenih od organizacija mladih, a koje će promovisati gender svjesnost i gender jednakost među mladima općine Tuzla do novembra 2009. godine. Nakon što se trening isporuči mladi treneri će biti u mogućnosti da organizuju događaje koji će promovisati gender jednakost i podizati svjesnost o genderu. Jedan od ovih događaja će biti finansijski podržan od Banke Mladih (Fondacija tuzlanske zajednice) dok će drugi biti organizovani kao debate u organizacijama mladih. Treneri će biti obavezni da organizuju promociju ovih događaja kroz lokalne medije. Koristeći Vesta Radio treneri će pokretati debate o određenim temama povezanim sa genderom i mladima i izazvati zajednicu da priča o gender stereotipima i gender ulogama. Ovo će podržati i predstavnica REVOLTA koja već ima svoju radioemisiju na talasima Vesta Radija. I drugi lokalni mediji će biti pozvani da podrže ove aktivnosti.
Vesta će raditi sa lokalnim organizacijama mladih, faith based organizacijama, organizacijama mladih sa poteškoćama i predstavnicima medija. Oni će imati mogućnost da prisustvuju treningu ''Gender, Mladi i Mediji'' i da u kasnijoj fazi projekta organizuju različite događaje i debate o gender jednakosti među mladima.
Ključni partneri u projektu su organizacija mladih REVOLT i Fondacija tuzlanske zajednice.
Projektom se predviđa razvoj Treninga za trenere i isporuka treninga grupama mladih. Stoga će se poduzeti sljedeće aktivnosti:
- Analiza postojećih programa i priručnika za trening o gender jednakosti među mladima
- Brainstorming sjednice mladih, civilnih edukatora, organizacija mladih, faith based organizacija, grupa mladih koji su podložni, udruženja Roma i lokalnih gender mehanizama u svrhu razmatranja osnova za priručnik za trening
- Razvoj Treninga i priručnika za trening ''Gender, Mladi i Mediji''
- Isporuka Treninga za trenere grupe mladih u Tuzli
- Praktične vježbe o novim usvojenim znanjima kroz upravljanje događajima i medijsko emitovanje koje će iznijeti teme o gender jednakosti, gender stereotipima i gender ulogama.
Projektni tim će nadgledati aktivnosti mladih vođa i ocjenjivati njihovo napredovanje tokom oktobra i novembra 2009. godine. Ove aktivnosti bi mogle dovesti do održive platforme za diskusije o gender jednakosti tokom cijele godine. Vesta Radio nudi svoj program ovim mladim vođama i podržava ustanovu dijaloga o gender svjesnosti zajednice mladih. Jako je bitno da se dopre do marginaliziranih i ranjivih mladih u zajednici i da oni raspravljaju o pitanjima gendera, a to je ponekad moguće samo kroz medije.