Prezentovani rezultati istraživanja o zadovoljstvu građana općine Tuzla javnim uslugama
Rezultati istraživanja “Ispitivanje zadovoljstva građana javnim uslugama u općini Tuzla” kojeg je uradilo Udruženje Vesta uz podršku Centra za promociju civilnog društva iz Sarajeva i Fonda otvorenog društva BiH, prezentovano je u Općini Tuzla. Istraživanje se temelji na provedenom anketiranju kojim je obuhvaćeno 1.217 domaćinstava sa područja 40 mjesnih zajednica općine Tuzla.
Prema riječima projektnog koordinatora Udruženja Vesta iz Tuzle Alema Sinanovića, kroz rezultate istraživanja predstavnici aktuelnih lokalnih vlasti u općini Tuzla imaju priliku da saznaju kojom su uslugom građani najnezadovoljniji i gdje su potrebna poboljšanja, te da na osnovu toga kreiraju javne politike s ciljem poboljšanja kvaliteta života građana. Istovremeno, predstavnici lokalne vlasti imaju priliku da saznaju i kojim uslugama su građani najzadovoljniji. Cilj i svrha istraživanja je rješavanje navedenih problema kroz upotrebu PULS metodologije, koja počiva na prikupljanju i analizi subjektivnih stavova građana u vezi 16 javnih usluga.
˝Istraživanje je pokazalo da građani Tuzle nisu zadovoljni sa stanjem zelenih površina i parkova. Najlošiju ukupnu prosječnu ocjenu za sve kategorije unutar 16 javnih usluga građani su dali za volonterizam u održavanju zelenih površina, ali također nisu zadovoljni ni sa raspoloživošću dječijih igrališta, sportskih terena, opštim stanjem zelenih površina i održavanjem istih. Također, građani nisu zadovoljni socijalnom zaštitom kada je u pitanju i dostupnost i pravednost, kao i održavanjem lokalnih ulica i puteva i horizontalnom i vertikalnom signalizacijom. U ovoj oblasti najlošiju ocjenu građani su dali za zimsko održavanje ulica i puteva. Građani nisu zadovoljni ni uslugama šalter sale˝, kazao je Sinanović.
˝Mi imamo najveću, najbržu i najmoderniju šalter salu u BiH, ali primjedbe građana nisu neosnovane. Nismo na adekvatan način riješili problem velikih gužvi u vrijeme raznoraznih upisa. Zato kažemo da u tim vremenima treba raditi i subotu i nedjelju i prekovremeno˝, kazao je načelnik Općin Tuzla Jasmin Imamović i dodao: ˝Malo me je iznenadio podatak da građani nisu zadovoljni kada su u pitanju zelene površine jer nismo imali ni jednu adekvatno uređenu zelenu površinu prije 10 godina. Od tada smo osposobili mnoge zelene površine, napravili smo 25 igrališta u naseljima. Ipak razumijem zašto je kritika pala na račun zelenih površina, anketa je rađena u aprilu i tada još uvijek postoje problemi i sa onime što je zima ostavila, ali i sada postoji problem vezan za šišanje visokih trava˝, naglasio je Imamović.
Također, osvrnuo se i na kritiku koju su građani dali po pitanju održavanja lokalnih ulica i puteva, a tu je akcenat stavio na vrijeme rađenja ankete, dakle mjesec april. ˝Ponovo građani nisu bili neobjektivni. Mjesec april je mjesec kada izlazite iz zimske u proljetnu sezonu, dovoljno je vidjeti šta su smrzavanje i snijeg uradili sa cesta. Ostavljene su rupe, pa se onda ide na krpljenje, presvlačenje asfalta. To je vrijeme kada se još nije pojavilo zelenilo. Mjesec april je mjesec kada Tuzla još nije lijepa kao u narednim mjesecima, zato kažem da je anketa maksimalno dobra, precizna i korisna˝, zaključio je načelnik.
Građani zadovoljni grijanjem, rasvjetom, internetom…
Usluge sa kojima su građani Tuzle najzadovoljniji i za koje su dali najbolje ocjene su: kolektivno grijanje, javna rasvjeta, dostupnost interneta u kući, redovnost snabdjevanja vodom, dostupnost osnovnih škola i urednost u snabdijevanju grijanjem, kao i primarna zdravstvena zaštita.
˝Očekivati je da u mjesnim zajednicama na sjeveru Tuzle ljudi ne budu zadovoljni vodosnabdijevanjem jer tu vodosnabdijevanje nije rješeno. Ali sada smo izdvojili oko pola miliona maraka za jedan projekat studiju izvodljivosti koji će nam reći da li se isplati da te mjesne zajednice priključimo na gradsku vodu˝, dao je svoj komentar Imamović. Dodao je da će u poslu kojim se Općina bavi, danas prezentovanu anketu znati iskoristiti za ubuduće, te da će raditi sve što je u interesu građana.
Istraživanje o zadovoljstvu građana javnim uslugama provedeno je u općinama Zenica, Visoko, Brčko, Prijedor, Bosanska Krupa, Tuzla, Živinice, Zvornik, Travnik, Teslić i Srebrenik, Stari grad, Centar, Novo Sarajevo, Novi grad, Vogošća i Ilidža, Mostar, Jablanica i Konjic, Maglaj, Gračanica, Modriča, Dreventa, Šamac.
Rezultati istraživanja treba da posluže aktuelnim nosiocima vlasti u jedinicama lokalne samouprave i kandidatima na predstojećim lokalnim izborima, kako bi na osnovu relevantnih podataka mogli kreirati politike koje bi doprinijele rješavanju navedenih problema građana i poboljšanju kvaliteta života u svakoj od općina. Očekivati je da će ovaj pritisak uticati na povećanje odgovornosti i osjetljivosti pružaoca usluga u pojedinim strukturama vlasti, te da će rezultati istraživanja biti percipirani od strane vlasti kao osnova i vodič za buduće aktivnosti na poboljšanju sistema pružanja usluga, posebno izbornih kandidata koji će se registrirati za sljedeće lokalne izbore.