Prezentovani rezultati Ispitivanja zadovoljstva građana javnim uslugama u općini Živinice

OCD, građani i lokalne vlasti zajedno do boljih usluga

Rezultati istraživanja ”Ispitivanje zadovoljstva građana javnim uslugama u općini Živinice” kojeg je uradilo Udruženje Vesta uz podršku Centra za promociju civilnog društva iz Sarajeva i Fonda otvorenog društva BiH, prezentovano je danas u općini Živinice. Istraživanje se temelji na provedenom anketiranju kojim je obuhvaćeno 859 domaćinstava sa područja 26 mjesnih zajednica Općine Živinice.

Poboljšati kvalitet života građana

Prema riječima projektnog koordinatora Udruženja Vesta iz Tuzle, kroz rezultate istraživanja predstavnici aktuelnih lokalnih vlasti u općini Živinice imaju priliku da saznaju kojom su uslugom građani najnezadovoljniji i gdje su potrebna poboljšanja, te da na osnovu toga kreiraju javne politike s ciljem poboljšanja kvaliteta života građana. Istovremeno, predstavnici lokalne vlasti imaju priliku da saznaju i kojim uslugama su građani najzadovoljniji. Cilj i svrha istraživanja je rješavanje navedenih problema kroz upotrebu PULS metodologije, koja počiva na prikupljanju i analizi subjektivnih stavova građana u vezi 16 javnih usluga.

”Istraživanje je pokazalo da građani općine Živinice nisu zadovoljni sa stanjem biblioteke, predškolskim obrazovanjem, te zelenim površinama. Najlošiju prosječnu ocjenu za sve kategorije unutar 16 javnih usluga građani su dali za dostupnost biblioteka, ali nisu zadovoljni ni sa kvalitetom sadržaja u okviru biblioteka. Također, građani nisu zadovoljni ni sa dostupnošću, kvalitetom i cijenom predškolskog obrazovanja. Građani Živinica su takođe nezadovoljni stanjem zelenih površina gdje je najlošije ocijenjen volonterizam u održavanju zelenih površina i parkova. Građani su nezadovoljni i sa uslugom socijalne zaštite”, kazao je za TIP Alem Sinanović. Kako je istakao usluge sa kojima su građani općine Živinica najzadovoljniji i za koje su dali najbolje ocjene su u okviru primarne zdravstvene zaštite, dostupnost ambulante, zatim dostupnost internet mreži, te raspoloživost zanimanja u srednjim školama.

Muratović: Zaključci istraživanja su objektivni

˝Cijenim da je Vesta ovo istraživanje uradila apsolutno profesionalno i neovisno. Zaključci istraživanja su objektivni, vidi se sa čime su građani zadovoljni, a sa čime nisu. Morat ćemo poraditi na ovome kada je u pitanju nezadovoljstvo građana. Moramo brzo reagovati. Bez obzira što se u te oblasti do sada puno uložilo građani to još uvijek ili nisu primijetili, ili od tih ulaganja efekti još uvijek nisu došli do krajnjih korisnika. Tu transmisiju moramo skratiti i ubrzati˝, izjavio je načelnik Općine Živinice Hasan Muratović i dodao: ˝Gradska biblioteka djeluje u okviru BKC-a i ima klasično radno vrijeme, te vjerovatno zbog toga je ovako loša ocjena. Pronto ćemo reagovati da uvedemo radno vrijeme u dvije smjene. Što se tiče kvalitete sadržaja, svake godine Općina Živinice na bilo koji način što nabavi knjiga ustupi ih biblioteci. Kada je u pitanju dostupnost predškolskog obrazovanja mi smo u protekle dvije godine napravili čuda, ali očito da ni to nije dovoljno. Obaveznim predškolskim odgojem smo obuhvatili kompletnu predškolsku populaciju u svim osnovnim školama. Ne mogu da razumijem ljude da su ovako male ocjene dali kvaliteti i cijeni, jer je ona takva da sigurno za te novce ne možete ni približno naći nekoga da vam čuva dijete. Građani su rekli svoje i tu treba da radimo još. Ispitanici su kada je u pitanju komunalna higijena etablirali pravi problem. Kultura stanovnika u odlaganju smeča je jako nisko ocijenjena. Uzročnici takve situacije su neodgovorni građani. Zbog toga smo mi formiranjem eko policije da iskontroliše obuhvaćenost kompletnog područja općine organizovanim odvozom smeća˝.

Istraživanje o zadovoljstvu građana javnim uslugama provedeno je u općinama Zenica, Visoko, Brčko, Prijedor, Bosanska Krupa, Tuzla, Živinice, Zvornik, Travnik, Teslić i Srebrenik, Stari grad, Centar, Novo Sarajevo, Novi grad, Vogošća i Ilidža, Mostar, Jablanica i Konjic, Maglaj, Gračanica, Modriča, Dreventa, Šamac.

Rezultati istraživanja treba da posluže aktuelnim nosiocima vlasti u jedinicama lokalne samouprave i kandidatima na predstojećim lokalnim izborima, kako bi na osnovu relevantnih podataka mogli kreirati politike koje bi doprinijele rješavanju navedenih problema građana i poboljšanju kvaliteta života u svakoj od općina. Očekivati je da će ovaj pritisak uticati na povećanje odgovornosti i osjetljivosti pružaoca usluga u pojedinim strukturama vlasti, te da će rezultati istraživanja biti percipirani od strane vlasti kao osnova i vodič za buduće aktivnosti na poboljšanju sistema pružanja usluga, posebno izbornih kandidata koji će se registrirati za sljedeće lokalne izbore.