Tuzla: ˝Domaćice više zbori i za svoje mjesto se izbori˝
U organizaciji Udruženja Vesta danas je na tuzlanskom Korzu u okviru projekta ˝101 razlog zašto glasati za ženu˝ održana ulična akcija pod nazivom ˝Domaćice više zbori i za svoje mjesto se izbori˝. Građanima su podijeljeni promotivni materijali i brošure sa 101 razlogom zašto glasati za ženu.
Cilj ove akcije je promocija bolje uloge i većeg učešća žena u bh. društvu, te promjena svijesti o poziciji i ulozi žene u bh. društvu. ˝Današnja informativna kampanja podrazumijeva podjelu preko 10.000 brošura sa 101 izjavom o temi zašto glasati za ženu, a izjave su u proteklom periodu prikupljene od poznatih ličnosti. Projekat je poznat pod nazivom ˝101 razlog zašto glasati za ženu˝, a cilj je povećati učešće žena na predstojećim izborima. Bitno je to da mi ne promovišemo niti jednu političku stranku, samo želimo da animiramo žene da izađu na izbore i da glasuju za žene˝, kazala je lokalna koordinatorica iz Udruženja Vesta Nela Hukić.
Osim u Tuzli, ulična akcija je organizovana u još 10 gradova, i to u Sarajevu, Banja Luci, Bihaću, Bijeljini, Bosanskom Grahovu, Bratuncu, Brčkom, Livnu, Mostaru, i Zenici. Udruženje Vesta implementira projekat, a djeluje zajedno sa još 12 organizacija na čelu sa TPO Fondacijom, Fondacijom CURE i Udruženjem INFOHOUSE.
U kampanji o najvećoj bh. inicijativi za osnaživanje uloge žene u BiH, prikupljene su izjave 101 slavne i poznate osobe, koje su dale svoj odgovor na pitanje: ˝Zašto glasati za ženu˝. Tarik Filipović, Miljenko Jergović, Svetlana Broz, Aleksandar Seksan, Boris Režak, Donna Ares i mnogi drugi su dali svoj odgovor u sklopu ove inicijative za osnaživanje uloge žena. Ova ulična akcija je ujedno bila i prilika za najavu radijskog takmičenja za građane iz cijele BiH za izbor najbolje od 101 izjave.
Poznato je da po Ustavu BiH i muškarci i žene imaju ista prava za učešće u političkom i javnom životu. U stvarnosti, od 2002. godine procenat u vladajućim tijelima opada. Na predizbornim listama ženski predstavnici se nalaze u tragovima. Medijski natpisi i prilozi o ženama su skoro ne postojeći. Za bh. ženu se kaže uglavnom da je dobra majka, domaćica, supruga, ali s obzirom na to da žene čine 52 posto glasačkog tijela, možda upravo ova kampanja uspije osnažiti ulogu žene i u politici. Poražavajuća činjenica je da je samo od 12 do 14 posto žena, po raznim statistikama, prisutno u parlamentima.